donderdag 24 januari 2008

de knie

Volgens de fysio mis ik basisspanning in de spieren rondom mijn knie. Als ik begin met sporten is het alsof de verschillende 'onderdelen' van mijn knie loshangen van elkaar, daarom gaat het moeizaam. Na warm geworden te zijn, lijkt het meer 1 geheel te worden.

Misschien komt het ooit nog goed. Nou ja, ooit sowieso, maar misschien ook nog wel op een kortere termijn. Ik krijg inmiddels wel meer trucjes door waardoor het makkelijker en minder pijnlijk wordt.

Het bovenste rondje geeft aan hoe de knieschijf moet lopen. Bij mij knakt die regelmatig, hij is dan zeg maar buiten dat gleufje geknakt. Is niet pijnlijk, wel wat irritant.
Verder is mijn knie onstabiel en moet ik dus veel oefenen om 'm flexibeler te maken en sterker zodat die onverwachte dingen kan opvangen.

Geen opmerkingen: