zaterdag 11 augustus 2007

fire, und jetzt?

Op het internet staan de nieuwsberichten met daaronder reacties. Sommige zijn erg grappig, maar van de meesten krijg ik jeuk.

De leuke:
levend water - en dan nog de brand niet meteen kunnen blussen
levend water - aha, eindelijk een kerk die de evolutietheorie onderschrijft

Het minder leuke gezeur komt van de mensen die roepen dat als het een moskee was geweest dat dan Nederland te klein was geweest. Doe normaal.
Dit waren gewoon gasten die van gekkigheid niet weten wat ze moeten doen. De ruit van de Chinees was ook aan diggelen. Het is maar net wat je wilt zien en lezen en horen. En wat je wilt zeggen.

Levend Water zegt: we gaan er tegenaan. We vergeven deze jongeren en we bouwen de boel weer op. (Voor alle duidelijkheid: gerechtigheid hoort ook bij het geheel, dus ik bid wel dat de daders gepakt gaan worden. Maar vergeving is er al.)


Fire & Li
Het is een beetje tegenstrijdig hoe ik me voel. Ik ben sprakeloos wat betreft Levend Water. Er wordt zo keihard gewerkt aan de gemeente en het nieuwe gebouw. Dit is wel een flinke tegenslag. Tegelijkertijd ben ik zo ontzettend blij dat The Mall gespaard is gebleven (Waarschijnlijk kunnen we eind volgende week al weer open).
Zowel LW als The Mall zitten in een oude BMW-garage. Vanaf het uur 0 was ik erbij om The Mall op te bouwen. Als je ziet wat het nu na 1 jaar open zijn geworden is, gewoon de hele aankleding en inrichting en ook wat we voor de jongeren uit de buurt betekenen, ik moet er niet aan denken... Gelukkig hoeft dat ook niet, want het is niet zo!

Laatst mocht ik er mijn feestje vieren. Hier nog wat foto's daarvan.

Geen opmerkingen: