dinsdag 7 augustus 2007

treinreisje van 6,5 uur

Wat is er beter dan in de geur van een geëlectrocuteerde mug met een smoothie aan je lippen een blog te schrijven.

Een dagje reizen dus. 8.34 vertrek vanaf Delft, 12.00 aankomst in Aachen. Voorspoedige reis gehad. Ik had boekje mee (de liefde van de Vader ), bijbel, sudoku en mp3. Met deze 4 kom ik een heel end de zomer door, zo ook de treinreis.
Je ziet grappige dingen onderweg op die industrieterreinen langs het spoor: dierentehuis "de reddingsboei", dierenkrematorium (ja, met k), HeineNke. Erg genoten van de heuvels in Limburg en het niet te verstane taaltje in de Euregiobahn. Doe mij dan maar gewoon Duits, sag aber.

Aachen was ok, moest ff stukje lopen naar de Altstadt en de winkels. Wat kleren gekocht (beter dat die vakantie snel voorbij gaat, want heb nog nooit zoveel nieuwe kleren gekocht en geld uitgegeven) en nootjesvrije chocolade ingeslagen. In Nederland is er geen enkele nootjesvrije chocola meer te koop (voor de wijsneuzen: check ook de kleine lettertjes: gemaakt in een fabriek waar noten/pinda's worden verwerkt). Lang leve... Duitsland, voor de nootjesvrije chocolade.

In de Dom van Aachen mijn boek maar eens goed open geslagen. De oplettende lezer heeft inmiddels door dat ik met dit onderwerp, Gods Vaderliefde, de laatste tijd erg veel bezig ben. Ik had vandaag alle tijd om dingen te laten zakken en me erover te bezinnen. De Dom van Aachen, die ik trouwens best lelijk vind van binnen, in ieder geval erg donker, was wel een prettige plek om ff tot rust te komen en hier mee bezig te zijn.
Helaas zijn de Aachense delicatessen de Printen aan me voorbij gegaan. Toen ik er op het station aan dacht, verkochten ze ze daar niet. Maar goed, vanwege de nootproofheid of niet had ik ze waarschijnlijk toch niet gegeten. Ook nog een Duits boek gekocht, gaat over een moord die middels een sudokuboekje opgelost gaat worden. Leest lekker weg, niveau 0, vakantieniveau. Nieuw lidwoord geleerd: das Sudoku.

Daarna op naar Maastricht, was tenslotte toch in de buurt. Terrasje gepakt op het Vrijthof. Genoten van de mensen, het weer, uitzicht over de Maas, etc. Daarna 2,5 uur treinen en nu dus weer back home. Ik groet jullie: salami.

Geen opmerkingen: