zaterdag 10 november 2007

bezinnen

De afgelopen dagen was ik met een aantal collega's in een oude abdij in Drongen, Belgie. We hadden daar bezinningsdagen. Aan de hand van onderstaande foto's zal ik iets vertellen.

We waren veel bezig met reflecteren op onszelf, wie we zijn, wat we doen, wie we als docent zijn. Als onderdeel daarvan gingen we een symbolische tekening maken van onszelf, dit was mijn resultaat. De interpretatie er van laat ik aan jullie over. Als je het wilt weten, dan mag je me er op aan spreken. Ik ben zelf iig erg blij met de symboliek, qua tekenkunst: tsja, dit is mijn toppunt van creativiteit, ik noem het altijd: functioneel creatief
We zaten dus in een oude abdij. Het verschil tussen een abdij en een klooster is uitgelegd. Net als het woord contemplatief, maar dat is allemaal niet blijven hangen. Op deze binnenplaats keek ik uit vanaf mijn kamer.
In de badkamer zat heel gezellig een hele grote spin. Het fotograferen lukte niet helemaal goed, maar hij staat er wel op. Aangezien ik het niet heel erg heb met spinnen was ik erg op mijn hoede. Het was echt een xxl spin. Iel. Gelukkig is hij de hele tijd daar hoog bovenin gebleven.
We hoorden dat er storm was in Nederland, maar daar hebben we niet veel van gemerkt. In de tuin was dit kleine watertje en dat bewoog af en toe wel heftig, maar voor deze foto niet.
ff goed kijken!!!!!! is mooi
Er is nog veel meer gebeurd. Het waren echt gave dagen. Hieronder een tekstcompilatie:
  • ik heb veel gelachen, o.a. om een mensenrechtentrompettist en onderschijt
  • heb goede persoonlijke gesprekken gehad waardoor ik mijn collega's beter heb leren kennen, das waardevol
  • ik heb gave gesprekken over God gehad
  • ben tot rust gekomen
  • heb gisteravond teveel wijn en nog wat alcoholachtigs op, was lekker teut en viel in slaap tijdens een massage die ik onderwijl kreeg
  • heb Sir Duke gezongen met sWen, hij de tuba partij, ik trompet
  • ben erg stil gezet tijdens 1 van de vieringen
  • heb absoluut te weinig geslapen (MOE!!!!)
  • ben tegen mijn valkuil aangelopen bij 2 kwaliteiten, dat was iets minder leuk (we deden dus ook het kernkwadrantenspel)
  • Jambers nagespeeld
  • Vlaamse frieten met draadjesvlees gegeten
  • geconcludeerd dat God overal is in welke vorm of met welk jargon dan ook; noem het een viering, mis, kerkdienst, aanbidding, mediteren, overdenken - het maakt mij allemaal niet uit, als ik maar in contact met God kan zijn
  • ben erg onder de indruk van de liefheid van sommige mensen, dat raakt mij

Geen opmerkingen: