zaterdag 17 november 2007

leven

Leven. Wat is het nou precies? Eruit halen wat erin zit? Heel erg je best doen? Gewoon genieten?

Anyway, de laatste dagen had ik er een beetje de pest in, want ik maakte naar mijn idee verkeerde keuzes. Na mijn werk op school gelijk door met jeugdwerk-werk. Teveel met mijn laptop op de bank hangen, dingen uitwerken, mailen, op zich wel zinnige dingen doen, maar een beetje te veel van hetzelfde: werken.
Boos worden is niet altijd tof, maar ergens de pest in hebben is soms wel een goede motivatie om dingen anders te gaan doen.
Dus vanaf woensdag werd alles anders. Na mijn werk wezen sporten, daarna naar cell-groep en daarna nog chillen bij the mall. Donderdagavond trapte ik er bijna weer in (op de bank hangen is geen goed iets om daarna nog actief te worden) maar een schop onder mijn hol via msn werkt ook best. Uiteindelijk die heel erg grappige (trieste) schoolfeestavond gehad. En het klopt: andere dingen gaan doen met andere mensen levert best energie op en een hoop plezier.
Leerpunt: mezelf af en toe een schop onder mijn hol geven om naast het werken (taakgerichte - DC) ook het sociale tijd te geven (mensgericht - IS).

Maar wat wil het geval? Al deze gezellige sociale dingen gaan ten koste van mijn slaap. Dus gister bij de JWO werd het steeds lastiger om de lessen goed te volgen. Ik sukkelde nog net niet in slaap, maar sachereinig werd ik wel. Uiteindelijk na de lessen om 21.15 (kwart over negen!!!) naar bed gegaan en ongeveer gelijk in slaap gevallen tot half 8 vanmorgen.
Conclusie: ik kan niet tegen weinig slaap.

Interessant gegeven om het een en ander te combineren en een middenweg te vinden. Werk moet zijn, maar fun en voldoening ook.
Mensenlief, wat een vragen. En er zijn er nog veel meer. Bijvoorbeeld: wat geeft me nu werkelijk voldoening?

Wordt verblogd...

Geen opmerkingen: