donderdag 22 november 2007

Seekers

Volgende week ga ik spreken bij Seekers. Het is een combi met de KerstMissie. Onze (Kerst)Missie tekst is Mattheus 5:16. Zo moet jullie licht schijnen voor de mensen, opdat ze jullie goede daden zien en eer bewijzen aan jullie Vader in de hemel.

Ik denk dat ik het maar ga hebben over zout en licht. Je bent een zoutje en een lichtje (stukje ervoor 13-15). Das een leuke binnenkomer toch, om te zeggen: hallo zoutjes, hallo lichtjes!
Misschien ga ik het zelfs wel hebben over dat hele stukje ervoor, vanaf vers 1.
Leuk die bergrede, Jezus zegt echt maffe dingen daar.
Waar ik uit wil komen, is hoe je zo kan worden dat je het bent en niet dat je je er alleen maar naar gedraagt.
Volgens mij zit het geheim in het kennen van God. En dan niet kennen met je kop, maar met je hart. God snappen, weten wie Hij is, Hem kennen als van een dichtbij iemand en snappen en tot je botten laten doordingen wat dat van jou maakt.

Zoiets.

Geen opmerkingen: