woensdag 7 november 2007

christen zijn

Vanavond heb ik een cursusje christen zijn in de praktijk gehad. Helemaal gratis en ook nog eens voor niks.

Het is zo simpel om grote woorden te hebben en ik ben erg aan het nadenken over mijn toekomst en wat God daarmee wil doen, nou dat zijn best grote woorden. Gisteraaf bij die bijbelstudie van the Mall, werd ik getroffen door de woorden dat Jezus God gehoorzaamde in de weg die God voor Jezus op aarde had. Dat klonk zo simpel, maar raakte me diep. Jezus willen volgen is ten diepste dat doen wat Hij van ons vraagt. In grote dingen, maar vooral ook in de kleine dingen.
Zo'n 2 maanden geleden had ik een flink meningsverschil met een andere christen. Sindsdien liepen we aardig langs elkaar heen en werd het van kwaad tot erger. De hoop shit werd alsmaar groter, om het maar eens lekker plat te zeggen.
En terwijl ik de laatste tijd zo nadenk over de grote dingen van God, voelde ik me behoorlijk stom dat ik in dit kleine nog geen goede keus had gemaakt. Daarom koos ik er vanavond voor om God te gehoorzamen en dit uit de weg te ruimen.
Dus hebben wij dit uitgepraat; dat begint heel simpel met luisteren naar de anderen, elkaar accepteren, ook verschillen, de ander liefhebben ook met een meningsverschil, zonden belijden, elkaar vergeven en samen bidden.

En nu? Nu voel ik me happy. Of zoals msnvriendje Sampie het samenvat:
  • zo zie je in de praktijk een stuk van de vrede en vrijheid die Jezus ons heeft gegeven door middel van vergeving en genade
  • startpunt = lastig, uitkomst en uitwerking = supertof
  • en dan haal je daar de kracht van vergeving bij enne.........tadaaa
  • heeft Pap weer mooi bedacht
Eigenlijk heel simpel: je moet gewoon de shit uit je leven opruimen.

Geen opmerkingen: