maandag 3 september 2007

Het Museum

Ik heb de eer dit jaar te mogen lesgeven in lokaal 15, één van de nieuwe noodlokalen. Vandaag zijn lokaal 14 en 15 omgedoopt tot Het Museum. Dit vanwege het oude meubilair (2 aan 2) dat er staat. Het verhaal gaat zelfs dat onze nieuwe locatiedirecteur vroeger als jochie in één van de banken zijn naam heeft gekerft.
Verder stond er nog helemaal niks in Het Museum, geen kasten, geen tv, geen geluidsinstallatie, geen kapstokken, vandaag hebben ze het bord pas opgehangen. Dat wordt lekker improviseren.

Vandaag goed bezig geweest: periodeplannen 2 en 3 vmbo gemaakt, planning 4 vmbo gemaakt, kopieerwerk af en weer ouderwets gelachen met mijn collega's. De vakantie heeft wat, maar werken heeft toch ook wel zijn charme. Doen waar ik goed in ben en veel lol trappen met collega's en leerlingen.

Vanmiddag geholpen bij de introductie van de brugklassers. DRAMA. Zeer gelachen. Op een gegeven moment deed ik iemand na die vast zat in de wc, eerst in paniek was omdat zij er niet uit kon, later omdat zij door de stank dreigde te bezwijken.
Waaaah, lekker dan, mijn hele hebben en houden erin gelegd. Misschien een nieuw tijdverdrijf. O nee, dat doe ik voor de klas natuurlijk al de hele tijd. Haha, 1 groot toneelspel in mijn les.

Morgenochtend dan maar naar Het Museum, om 8 uur, dat is dramatisch vroeg.

Nog wat grapjes die ophingen in de docentenkamer:
Leerling metaalbewerken --> StanisLasser (de school heet Stanislas College)
Nieuwe locatiedirecteur --> sWen er maar vast aan (naam nieuwe locatiedirecteur: Swen)

Geen opmerkingen: