maandag 10 september 2007

weekend

Ik heb een zeer laaaaaaaang weekend achter de rug. Wat hoogtepunten:

JWO
Na een paar maanden rust begon de JWO weer. Het was zeer tof om mijn klasgenoten weer te zien. Ons kleine klasje, inmiddels geslonken tot 9 personen, is gezellig, open en vertrouwd.
Vrijdag vooral les over 'identiteit in Christus', zaterdag over DISC. Dat is een persoonlijkheidstest.
Kort door de bocht:
D - 'dominant': sterke wil, beslist, competitie zoekend, onafhankelijk, praktisch
I - 'invloedrijk': emotioneel, enthousiast, beïnvloedend, optimistisch, spraakzaam
S - 'stabiel': symphatiek, ondersteunend, terughoudend, loyaal, bestendig
C - 'conscentieus': perfectionistisch, overgevoelig, serieus, voorzichtig, volhardend

Verder kun je hierover zeggen dat DI bij extraverte mensen hoort, SC bij introverte. IS is gericht op mensen, DC op taken. Het ene is niet beter dan het andere. Elk ding heeft zijn voordeel en zijn nadeel. En iedereen heeft van alles wat, maar van het een meer dan van het ander.
Het leuke is dat wij terwijl we dit in de lessen zo bespraken we heel veel dingen van elkaar herkenden. Waarom er botsingen zijn, waarom iemand doet zoals hij doet, hoe mensen op elkaar reageren, etc. De herkenning bij mezelf is ontzettend groot. Ik ben DC.

Uitje The Mall
Zaterdag en zondag waren we met de vrijwilligers van the Mall in Serooskerke. Het leven was daar zeer goed! Luieren, chillen, beetje kletsen, over strand lopen, spellen doen (Junglespeed :-), bijbelstudie, eten, drinken, etc. En een zeiltocht!!! Dat was voor het eerst in mijn leven dat ik gezeild heb. Mijn broek was zeiknat geworden, maar leuk en relaxed was het zeker! Onderstaand filmpje laat dat zien. De winnaar was die boot die als eerste weer aan de overkant was. De verliezer mocht 's avonds eten koken. Onze kapitein Iglo had een trucje bedacht. Kijk maar...

Geen opmerkingen: