donderdag 13 september 2007

oud en nieuw

Gisteravond jaaropening gehad op school. Al een aantal jaar mag ik daar invulling aan geven en de avond leiden. Muziek en gedichten door leerlingen, powerpointfotoshoot van de brugklasintro en praatje over thema door mij.

Dit jaar was het thema "oud en nieuw". We hadden nu ook een nieuw element in de avond: drama. Een solo-optreden verzorgd door dramacollega Erwin van Heusden. En het was retegoed. Hij speelde het verhaal van de verloren zoon uit de bijbel. Leerlingen Rosanne en Joyce zongen ultimate helemaal de bom. Locdir Swen opende, en serieus ik vind hem te grappig. Alleen al als ik hem zie moet ik lachen.

Later had ik nog een out of the blue praatje over oud en nieuw, verandering, groei en hoe wij daar als school in staan. Met als voorbeeld hoe God als Vader dat aanpakte in het verhaal van de verloren zoon; met open armen en gericht op de persoon.
Andere jaren bereidde ik dat praatje altijd goed voor, maar nu had ik dat niet gedaan en stond dus zonder tekst voor een volle aula. Eigenlijk is er niks leukers dan voor een grote groep mensen spreken. Ik zeg: holladiejee, doe mij er nog maar twee. Ging wel lekker dus.

De hele avond was meer dan ok en ik kreeg veel complimenten. Dat is altijd leuk.

Geen opmerkingen: