dinsdag 25 september 2007

mmm

De m van melancholisch. Om maar een moeilijk woord te gebruiken. Het is 10 voor half 12 (2320 uur) en zou dus volgens mijn dagschema al in bed moeten liggen. Maar ja, met Hillsong Uniteds 'found' (amazing love, what else shall i need, your name brings life, it's more than the air i breath, my world was changed, when you gave your love for me, my purpose found, and all that You want for me, i found myself in You, take me to a place where i can see You face to face, all i want to do is worship You) op de achtergrond droom ik wat weg.
Ben aan het filosoferen over het leven. Las vandaag een mail van vriendjeugdwerker E die in Chili is en daar o.a. eten uitdeelt aan daklozen en een kindertehuis/weeshuis bezoekt. Ik treur over meiden van 12, 13 die al een fiks leven voor hun kiezen krijgen. Monnikken die het opnemen voor de vrijheid. Ik hoor woorden van onenigheid.
Ik zie het verhaal over de regenboog dat ik voorlees aan vmbo 4. Hoop. Ik zie een arm om iemand heen geslagen. Nabijheid. Ik zie lachende gezichten. Blijdschap. Ik zie een luisterend oor. Vriendschap.

Om blunders kun je lachen. Bij verdriet kun je naast iemand staan. God is er.
Mmm, het leven is best ok. Een beetje van dit, een beetje van dat. Als je er maar niet alleen voor staat.

Mmmm... mensenlief. Tijd om naar bed te gaan.

Geen opmerkingen: