maandag 4 februari 2008

Boaz

Vanmiddag was ik ff het bijbelboek Ruth aan het doorlezen, opdracht voor de JWO over vreemdelingschap. Terwijl ik dat las kreeg ik een soort zwijmel zwijmel gevoel bij Boaz. Hij is echt de ideale schoonzoon zo ongeveer. Hoe hij met Ruth omgaat, hoe hij zijn taak op zich neemt en met zoveel liefde uitvoert...
Moet je horen hoe hij tot haar spreekt:

‘Mijn dochter, wees gezegend door de HEER! Dit bewijs van trouw is nog mooier dan het vorige; je hebt geen jonge mannen nagelopen, geen arme en geen rijke. Maak je niet ongerust, mijn dochter; ik zal doen wat je van mij vraagt; iedereen in de stad weet immers dat je een bekwame vrouw bent. Het is inderdaad waar dat ik familieverplichtingen tegenover je heb, maar er is nog iemand anders die deze verplichtingen heeft en die meer aan je verwant is dan ik. Blijf vannacht maar hier. Blijkt morgen dat die man zijn verplichtingen tegenover jou wil nakomen, goed, laat hij ze nakomen. Is hij er niet toe bereid, dan zal ik, zowaar de HEER leeft, mijn verplichtingen tegenover jou nakomen. Slaap nu maar rustig tot het ochtend is.'

Zo bestaan ze tegenwoordig toch niet meer??? Ik werd nog net niet verliefd op Boaz... Maar tsjonge jonge, iemand die je zo geruststelt dat alles helemaal goed gaat komen. Slaap nu maar rustig tot het ochtend is. BOAZZZZZZZZ.

Geen opmerkingen: