zondag 3 februari 2008

chillen

Zondagmiddag, 14.15, languit op de bank en ff chillen. Feyenoord gaat verliezen van Ajax, das dan weer jammer. Maar verder is het chill. Vanmorgen naar de kerk geweest, en daarna lekker na gekletst. Mijn verlate 'kerstpakket' uit the Mall meegenomen (die kregen we vorige week via via). Een kerstpakket is het niet echt te noemen, waarschijnlijk was er een bedrijf dat flink wat dingen over had en daar een samengeraapt zootje in een leuke tas van heeft gemaakt. Zo heb ik 6 pakjes bospaddenstoelensaus (wie wil?????) Nou ja, het idee is leuk, dat waardeer ik zeker.

Gistermiddag/avond had ik een bayshower van vriendin M in H. Daarvoor was ik naar H gereisd, maar bij haar huis aangekomen, leeg en nog leger, besefte ik me dat het bij haar ouders in L gehouden werd, een half uur verder. Ik had 's ochtends nog wel de mail gecheckt voor de tijd (en was dus in eerste instantie op tijd), maar de plaats had ik me ff niet om bekommerd. Op weg naar L miste ik nog de afslag daarheen, hallo hoofd waar zijt gij??? Daar aangekomen bleek ik ook nog mijn babyfoto te zijn vergeten voor het wie-is-wie-raadspel.
Ik moest ff inkomen, want ik kende niet iedereen, das dan ff aftasten, maar de high T was verruuklich, en al doende kwam de sfeer er goed in. Zeker bij het Mexicaans eten kwamen de verhalen los. Zo was daar L, een Iraanse Nederlandse die vertelde over haar inburgering in NL. Zij maakte op een bepaald moment kennis met ene Koos, die zichzelf voorstelde met de woorden: "Ik ben Koos".
Nu is alleen het vervelende of grappige, dat Koos in het Farzi vagina betekent. Zij en haar Iraanse vrienden stonden enigszins perplex: "Hoe heet je???". Vervolgens maakten ze kennis met Koen. Je gelooft het of niet, maar dat betekent billen. Er werd dus flink wat afgelachen, wat een rare namen hebben ze hier in NL. Tsja, inburgering vraagt heel wat.
Later kwam het gesprek op ongewenste intimiteiten. Zo had iemand in de metro in Barcelona beleefd, dat een jochie van een jaar of 16 haar in haar borst kneep. Zij, als judoka, was echter te verbouwereerd om ook maar iets te reageren. Vond het ergens nog wel grappig en zag het helemaal voor zich, dat dat jochie nu lekker kon opscheppen tegen zijn vrienden. Onze babyshower M echter had iemand die haar eens in haar kont kneep een flinke mep verkocht. Afblijven zal je! Nou ja van het een kwam het ander en hadden we flinke lol.
Dromen kwamen ook nog voorbij. Zo had H, de broer van M, als klein jochie eens gedroomd dat hij tegen een boom in het bos had geplast. De volgende ochtend lag er een plas rondom de tafelpoot, 3x raden...

Vrijdagavond was ik op bezoek bij J & M (beter bekend als Joma), J is mede-JWO-er. Laatst schreef ik al over hem, want helaas is zijn tumor weer gegroeid. Daarom is hij nu aan de chemo, gelukkig gaat het best goed met hem. Ik heb vreselijk respect voor hoe Joma er in staan en hoe maf ook, we hadden een erg gezellige avond.

Nu ben ik wat aan het bloggen, ben de tijd wat aan het rekken. Vandaag wil ik een groot gedeelte klaar hebben voor het spreken van komende zaterdag, aangezien de week doorgaans genoeg heeft aan zijn eigen dingen. Maar dat is best een klus om alles in elkaar te laten vallen, alle ideeën die er in mijn hoofd zitten. Dus ik heb een beetje last van uitstelleritis. Maar goed, het moet er toch van komen.
Vanmorgen in de kerk nog ff met wat mensen voor het spreken gebeden. Haha, zij gingen helemaal los en spraken rake woorden en ik kreeg er ook nog 2 beelden bij die bij elkaar aansluiten.
Ik verbaas me iedere keer hoe ontzettend positief God is, Hij is echt een optimist. Nou ja, das niet verkeerd, kan ik wel gebruiken. Blijkbaar komt het allemaal goed.

Best vet dan dat deze tekst een paar keer terugkwam in de preek: 2 Petrus 1: 3-7
Zijn goddelijke macht heeft ons alles gegeven wat nodig is voor een leven in dienst van God: kennis namelijk van hem die ons heeft geroepen door zijn eigen glorie en macht. Hij heeft ons grote en waardevolle beloften gedaan. Daardoor bent u ontsnapt aan de verderfelijke zelfzucht die in de wereld heerst en krijgt u deel aan Gods eigen wezen. Doe daarom uw uiterste best uw geloof te verrijken met deugdzaamheid, deugdzaamheid met kennis, kennis met zelfbeheersing, zelfbeheersing met volharding, volharding met vroomheid, vroomheid met onderlinge vriendschap, vriendschap met liefde.

Geen opmerkingen: