vrijdag 1 februari 2008

choices

Het is een maand of twee geleden geweest, dat ik tegen iemand zei: het wel of niet maken van de juiste keuzes is een teken van volwassenheid.
Noem het boomerangeffect, maar keuzes maken is een hot item voor mij op het moment.

Wat wil ik wel en wat wil ik niet? En als ik de dingen die ik altijd deed niet meer wil, dan zal ik daar heel simpel in moeten veranderen, te beginnen met stap voor stap andere, betere keuzes te maken.
Maar ja, gezegd is 1, gedaan is 2. Dat gaat niet zonder slag of stoot. Ik zie in dat dingen anders moeten, sterker nog ik wil dingen anders. Maar andere keuzes maken heeft ook weer consequenties, en het zijn juist vaak de consequenties die het moeilijk(er) maken om anders te kiezen.
Als je het hebt over tijdsmanagement wil ik leren meer geselecteerd te werken, minder op me te nemen in een bestaande taak en als mijn agenda redelijk vol is het daarbij te laten en 'm niet nog voller te maken. Maar dat houdt in dat ik ook NEE moet zeggen tegen leuke dingen, juist de dingen die ik met mijn hart doe en die me voortdrijven.

Eén van de opties is om het spreken dan maar ff te laten voor wat het is. Prompt krijg ik 2 aanvragen. Ik heb er flink mee geworsteld de afgelopen dagen, en ok, misschien komt eerlijk gezegd daar mijn 'school sucks' van de afgelopen dagen vandaan en had dat niet eens zozeer met school te maken :-).
Maar goed, ik ben er uit. Het is zoals het is en daar wil ik het mee doen. Ik kies voor het beste voor mij. En ik moet eerlijk zeggen, nadat het me deze week op een ander gebied ook al was gelukt om een andere keuze te maken: ik heb de smaak te pakken.

Goede keuzes maken smaakt naar meer!

Geen opmerkingen: