vrijdag 1 februari 2008

taaldorp

Vandaag mocht ik werken, we hadden namelijk taaldorp en daarvoor had ik mijn vrije dag omgewisseld met afgelopen maandag. Het was voor het eerst dat we taaldorp hadden op mijn school, het was dus flink pionieren.

Leerlingen kwamen langs Frans, waar ze spijkerbroeken konden kopen, terrasje bezoeken. Bij Duits een cd kopen en in een restaurant iets bestellen, en bij Engels was er bij het touristencentrum wat na te vragen, gestolen tas melden bij de politie, etc. De leerlingen waren erg enthousiast, sommige super zenuwachtig, maar wel trots op zichzelf dat ze het certificaat behaald hebben.

We hebben wel gelachen. In het restaurant, na de vraag 'hat es geschmeckt?' kregen we het antwoord: verruuklich.

Met het taaldorp hebben we de projectweek afgesloten. Volgende week weer normale lessen. Ik had van de week alweer een vette schooldip: ik vind het zo ontzettend saaaaaaaaiiiiiii.
Maja, nog ff. De projectweek was iig een leuke afwisseling.

1 opmerking:

Sam of Saam zei

Focus anders ff op de tieners in je klas, kijk tussen de leraarachtige momenten door eens met een andere bril naar ze en leer nog ff in je schoolomgeving ook van ze te genieten. (zo, klinkt bijna als een schoolopdracht!)